Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 15 April 2003

Surat Fatin

Kepada Tuan Perdana Menteri dan Presiden,

Saya bernama Fatin. Saya menjadi jururawat sejak 1990 selepas lulus daripada pusat latihan jururawat Rofaida di Baghdad tetapi saya bukan pakar melecur. Saya perlukan seorang doktor yang tahu mengenai rawatan melecur tetapi tiada seorang pun di sini. Saya melakukan yang terbaik tetapi tidak tahu bagaimana perlu merawat kanak-kanak ini atau ubat apa yang perlu diberi kepadanya. Tetapi tiada sesiapa lagi, jadi sayalah yang perlu merawatnya.

Ramai wartawan melawat Ali dan merakam gambarnya, tetapi dia masih di sini. Keadaan amat terdesak. Dia akan mati jika terus berada di sini.

Tolong hantar sebuah helikopter atau pesawat anda untuk membawanya keluar dari sini. Anda memiliki semua teknologi untuk mengebom kami, untuk membuat peluru berpandu yang menghanguskan rumah Ali. Tetapi anda tidak boleh menyediakan satu pesawat untuk sehari bagi menyelamatkan satu nyawa? Saya tidak tahu sama ada anda tahu mengenai Ali atau tidak, tetapi saya harap anda tahu.

Dia budak lelaki comel yang kehilangan semua keluarganya dan kedua-dua tangannya. Tahukah anda apa perasaan seorang jururawat melihat kanak-kanak mati di depannya ketika ada peluang mereka diselamatkan?”

Ketika saya menulis surat ini, Ali sedang tidur. Dia masih hidup tetapi setiap hari, keadaannya semakin teruk. Jika kami tidak membawanya keluar untuk mendapat rawatan, dia akan mati akibat keracunan darah. Lukanya akan semakin teruk. Kami tidak mempunyai kapal terbang atau helikopter, tetapi anda memiliknya.

Tolonglah, saya memohon dengan sepenuh hati saya supaya anda membantu kami.

Yang benar


Fatin Mhssin Sharhah

p/s:- JANGAN menitiskan air mata apabila membaca surat ini kerana air mata darah sudah tidak bererti lagi.....

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger