Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 06 October 2005

Pemilihan Peserta Soccastars Malaysia - Kelana Jaya

Pemilihan peserta Soccastars Malaysia telah diadakan di Kompleks Sukan PKNS pada hari Sabtu dan Ahad lalu. Pemilihan ini telah mendapat sambutan ramai serta menggalakkan. Rata-rata kebanyakan peserta terdiri dari golongan remaja. Mereka menunggu sejak pukul 7 pagi lagi. Dianggarkan seramai 600 peserta telah berjaya mendaftarkan diri pada hari Sabtu tersebut.

Para peserta diuji dalam empat jenis kemahiran :
1. Kemahiran mengelecek
2. Kemahiran hantaran dekat
3. Kemahiran rembatan ke arah gol
4. Kemahiran sprinting atau pecutan

Para peserta yang terpilih ke peringkat kedua akan diberikan kad hijau manakala yang tidak bernasib baik akan menerima kad merah. Format yang sama dalam Akademi Fantasia. Pemilihan ini mempunyai 4 peringkat dan bersambung ke hari Ahad. Hari kedua menyaksikan para peserta perlu menjalani ujian kemahiran yang lebih sukar. Ketahanan stamina serta kawalan bola telah diterapkan kepada setiap peserta. Kebanyakkan para peserta tidak mempunyai teknik kawalan bola yang baik dan ada juga di antara peserta yang saya lihat mempunyai kemahiran-kemahiran serta teknik yang menarik.

Pastikan anda tidak ketinggalan untuk menonton program baru terbitan ASTRO ini. Banyak kejutan yang bakal dihidangkan kepada penonton. Belum puas dengan AFXtra, pastikan anda tidak ketinggalan untuk menonton klip eksklusif pemain bola sepak lelaki di tempat latihan mereka. Saya pun sudah tepu dengan Akademi Fantasia, boleh juga bertukar angin ke Soccastars Malaysia pula. Mengharapkan satu pembaharuan kepada dunia hiburan tempatan dalam menyuntik elemen sukan sebagai sebuah bentuk hiburan yang lain daripada yang lain. Selalunya sukan hanya sekadar pertarungan di padang atau gelanggang, tetapi kini sukan cuba dibawa ke dalam bentuk realiti untuk melihat di belakang tabir pembikinan seorang bintang. Mampukah Soccastars Malaysia menarik perhatian penonton ? Tunggu !

Artikel dan foto blog ini diedit dari blog KASC07. Terima kasih.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger