Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 26 October 2005

Berhenti Berharap
Saya mengambil keputusan nekad dan drastik pada jam 2.45 pagi tadi untuk memadamkan segala pautan yang berkaitan dengan ranking di Malaysia Top Blog dan Blog Ranker. Keputusan tersebut adalah muktamad dan tidak ada satu kuasa pembaca pun yang akan dapat mengubahnya. Saya harus bersikap profesional tentang perkara tersebut dan melahirkan perasaan kecewa saya tentang apa yang telah berlaku.

Dengan rendah hati saya memohon kepada pembaca-pembaca saya agar terus mengingatkan saya sekiranya ada tulisan-tulisan saya yang melampaui batasan kemanusiaan atau norma-norma seorang manusia kerana saya seboleh-bolehnya tidak mahu tulisan-tulisan yang tersiar di sini tidak mencerminkan budaya di Malaysia yang sememangnya tinggi dan kaya dengan nilai-nilai peradaban dan tatasusila murni. Saya sedar dan akur dengan pengaruh yang saya bawa melalui blog ini dan mahu kesan dari pengaruh tersebut tidak diselewengkan oleh saya sewenang-wenangnya.

Seharian saya berbual tentang perkara yang sedikit mengecewakan saya itu. Di rumah, saya bercerita tentang itu. Di Majlis Berbuka Puasa bersama Rakan-Rakan UNITAR juga saya bercerita tentang itu. Kembali ke rumah, saya bersembang internet dengan seorang teman juga tentang itu. Saya bertuah mempunyai sahabat-sahabat sekeliling yang bersependapat dengan saya tentang itu. Saya sudah berhenti berharap.



Saya berkongsi pandangan saya tentang isu Belia Benci Disko yang kecoh diperkatakan sejak akhir-akhir ini bersama MamanView dalam artikel beliau bertajuk Kesilapan Mawi, kesalahan kita dan Artis Masuk Disko?. Saya telah pun mengutus satu email kepada penulis tersebut dan menyatakan perasaan dan pendapat saya terhadap tulisan beliau. Biarlah apa isi email tersebut menjadi milik kami berdua sahaja.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger