Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

Diari Akademi Fantasia 7 Ep.6 : Medley

Entri oleh sultanmuzaffar 16 March 2009

Lagu Tugasan Minggu Kedua

Medley ? Satu kejutan di minggu kedua. Saya merasakan ianya terlalu awal tetapi ianya satu perubahan positif yang dilihat sebagai satu ujian besar kepada pelajar. Dalam tempoh yang singkat mereka perlu menggunakan ilmu yang diperolehi untuk mengaplikasikannya kepada kedua-dua buah lagu itu.

Dari aspek produksi konsert, penonton dapat melihat sejauh mana keupayaan pelajar atau pun kepelbagaian bakat yang dimiliki oleh setiap pelajar. Sekiranya ada di antara pelajar itu tersingkir, sekurang-kurangnya pelajar telah menyanyikan tiga jenis lagu.

Ini satu transformasi yang di luar dugaan. Saya anggap ianya satu kejutan. Bayangkan di konsert hujung minggu ini, momentum konsert akan turun naik dengan lagu-lagu yang dibawakan pelajar. Saya juga harus akui lagu-lagu yang dipilih merupakan lagu-lagu terkini yang agak popular dan masih segar di telinga penonton.

PELAJAR LELAKI

YAZID – Lelaki ini (Anuar Zain) + Fikirlah (Aizat)
ARIL – Benar-Benar (Adam) + Robot (Adam)
QHAUD – Bila Nak Saksi (Spider) + Lagu Untukmu (Meet Uncle Hussein)
SIDI – Selamat Ulang Tahun Sayang (Imran Ajmain) + Kukoo (Ferhad)
OBRI – Akan Tiba (Aliff) + Ada Untukmu (Nubhan)
Hafiz – Cinta Ini Membunuhku (D-Masiv) + Toyol (Aznil)
AKIM – Satu (Dewa 19) + Buronan Cinta (The Lima)

PELAJAR WANITA

RUBISA – Dingin (Ziana Zain) + Gagap (Stacy)
CLAUDIA – Kumahu (Siti Nurhaliza) + Wanita (Siti Nurhaliza)
ADILA – Merawat Luka Terpendam (Liza Hanim) + Asyik (Amelina)
AISHAH – Coba (Faizal Tahir) + Gila (Mila)
ZIZI – Sembilu (Ella) + Wonder Women (Mulan Jameela)
RINI – Aku Sindarela (Amylea) + Kiblatku (Hazami)
ISMA – Jat Da Da Da (Dia Fadilla) + Hello (Farah Asyikin)

Di musim ini diperkenalkan hadiah setiap minggu untuk pelajar terbaik. Saya berharap ia diteruskan sehingga minggu terakhir. Pada musim-musim terdahulu pernah dilakukan tetapi hanya pada minggu-minggu tertentu. Saya menganggap hadiah cabaran ini satu pencetus semangat untuk memberikan persembahan yang terbaik. Minggu pertama hadiah dimenangi oleh Hafiz dan dia diminta untuk memilih seorang pelajar untuk keluar dari Akademi bersamanya.

Saya harus puji pilihan Hafiz kerana memilih Sidi. Dia sedar Sidi terlalu rindukan isterinya dan tidak memberikan persembahan yang baik pada minggu pertama. Untuk menaikkan semula semangat Sidi, Hafiz memilihnya. Satu pilihan yang tepat dan bersifat setiakawan yang utuh. Undian Hafiz pasti semakin naik selepas pilihan tersebut.

Saya pastinya tidak sabar untuk menonton konsert minggu kedua ini.

12 komen

  1. wahhhhhhhhh
    semua lagu yg power2..!!

    paling tak sabar..
    AISHAH - Coba
    OBRI - Ada Untukmu
    HAFIZ - Toyol
    YAZID - Lelaki Ini
    QHAUD - Lagu Untukmu

     
  2. This comment has been removed by the author.  
  3. Kurt Kuden Says:
  4. haha knape SM macam tu kat atas? tak macam SM langsung

    aku harap lagu Akan Tiba tu Akim yang dapat.. sebab macam masuk gile.. n Aril macam tak suka gila dapat lagu Adam. haha lagu Adam mana ada yang best pun, sape nak lagu Adam hahah

    Adila ooh Adila.. hopefully kau all-out mase lagu Amelina.. ko baik la Adila.. suke tgk

    Lagu toyol mmg tak best.. tatau nape taruk gak..

    Sidi macam susah je lagu tuk die haha

    Rini pun sama, macam sengaja je akademi bagi lagu mcm tu haha nak cepat2 kuarkan mereka berdua ni..

     
  5. fairuz ((: Says:
  6. mcm bukan SM ahh yg ckp . hahaha . tpi still ok . ta sabar nak dgr aishah nyanyi lagu coba . tapi cmpur dgn gila ? ta de lagu rancak yg lg bes ke ?

     
  7. Ajami Hashim Says:
  8. SM meroyan sekali-sekala tuh!

    larrikkk!

     
  9. episode 6 sm? tak paham title ko la

     
  10. Joey Says:
  11. mr sm..

    lagu adila salah le

    merawat luka terpendam..

    lagu natasha tuhhhh

     
  12. satu je lagu Indon?

    transformasikah?

     
  13. Joey Says:
  14. hehe..correction detected :)

     
  15. TRIO Says:
  16. npe knsert first tiada penyingkiran.?
    salah satu transformasi.?

     
  17. fullthrottle Says:
  18. The most immediate AF need after 2 weelks in operation i the immediate transformation of AF Diari.Instead of moving forward and transforming minstead going vackwards sgn sajian yg leave many fans and non fans alike with bitterness in their nouth and menanah telinga and sakit mata melihat. Had we not had enough pf yhese students personaloties conflicts as seen in AF3??? Hello...cukuplah memalukan pelajar and keluarga mereka. We had enough of this unpalatable sensatioms.

    It is downright rude, irrelevant,IMMATURE and unprofessional pergii dok interview tunang Rini and bapak Obri in Diari Ext.just becoz pf the personalities conflicts issue that sparked off in Akademi.

    Paparan-paparan conflicts yg boleh diselesaikan oleh mereka off camera dikhuatiri akan memundurkan and people question the transformasi yg AF wants.

     
  19. fullthrottle Says:
  20. Btw...I hate to see that infamous Asrol as RA. Was it that not him who was also the RA during AF3 dulu??..and associated with the infamous AF3 Royal Rumble..and then this character Reza..also another product of AF3...Pleaseee la....,`menanahlah' (ambik kata Kak Sarimah kita) jika akn disajikan dgn crita sensasi sedangkan what audience.viewvers wants and geared up to watch are more than just some sensasi basi of yesteryears all over again. Kalau susah sgt nak pilih apa nal dipertontonkan...susahla..Ok Diari..start transformings your contents please!

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger