Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

HYPP.TV Hiburan Ekslusif Pengguna Streamyx

Entri oleh sultanmuzaffar 05 March 2009

Pengguna internet di Malaysia sedang dimanjakan dengan teknologi-teknologi baru yang disediakan oleh penyedia perkhidmatan internet mahu pun hiburan di Malaysia. Ada banyak portal hiburan yang dibangunkan untuk memuaskan hati pelayar internet. Terbaru, sebuah lagi portal hiburan yang diberi nama Hypp.TV dilancarkan oleh Telekom Malaysia Berhad (TM)

Hypp.TV berbeza dengan portal hiburan yang telah dilancarkan sebelum ini kerana ia lebih kepada sebagai penyedia perkhidmatan televisyen secara online. Bagi yang sudah biasa dengan www.youtube.com pastinya portal ini tidak begitu asing buat mereka. Paling menarik apabila menggunakan hypp.tv tidak ada masalah buffering sewaktu menggunakannya dengan Streamyx 1mpb.

Anda mungkin sudah jelak menonton televisyen percuma atau pun merasakan pilihan program di skrin televisyen satelit anda tidak menepati citarasa anda, kini di hadapan mata anda tersedia televisyen jalur lebar atau pun broadband tv.
Untuk pengguna Streamyx, pengguna boleh mendaftar masuk ke www.hypp.tv dan menikmati rekaan terbaru penyedia portal tersebut dan melayari kandungan program pilihan anda. Anda hanya perlu memuat-turun pemain media daripada www.hypp.tv untuk membolehkan anda menikmati pengalaman menonton televisyen melalui internet secara lancar dengan segera.

Pilihan terbahagi kepada saluran berita, sukan, wanita, mistik, hiburan Bollywood, siri Korea dan Kantonis dan gosip panas dunia hiburan Hollywood. Secara eksklusif di Malaysia, saluran Luxe TV, Warner Bros‘, Sorority Forever dan Wedding TV diperkenalkan pertama kali di sini.

Jika anda merasakan pilihan program yang anda masih tidak cukup untuk anda, kandungan Video-Atas-Permintaan atau video-on-demand turut disediakan selain perkhidmatan interaktif seperti membeli-belah secara online dan banyak lagi.

Menyedari keperluan portal ini dalam pembangunan pendidikan di Malaysia, peluang turut diberikan kepada pelajar-pelajar jurusan kreatif untuk menayangkan karya-karya mereka kepada penonton. Dalam saluran Aniworkz, filem-filem pendek, filem animasi yang dihasilkan oleh pelajar Malaysia dapat ditonton.

Bagi saya yang meminati saluran hiburan dan berita pastinya saluran Al-Jazeera English menjadi pilihan saya. Saya mempunyai jadual yang cukup padat dan ada waktunya saya tidak berkesempatan untuk menonton televisyen, oleh itu Hypp.TV menjadi pilihan saya untuk mendapatkan berita-berita terkini yang saya terlepas.


Selain daripada itu, sebagai seorang wartawan hiburan saya perlu berada di hadapan untuk mendapatkan sebarang berita terkini hiburan, baik yang berlaku di Malaysia, Hollywood mahu pun Bollywood. Oleh itu saluran NDTV dan WOW TV pastinya sering menjadi pilihan utama saya. Contoh terbaru berita mengenai kejayaan filem Slumdog Millonaire yang pastinya menjadi tajuk utama di Hollywood dan Bollywood. Menonton kedua-dua saluran membolehkan saya melihat pandangan wartawan di sana mencari sudut berita yang bersesuaian dengan penonton mereka.

Hanya ikuti 3 langkah mudah ini untuk mula menonton Hypp.TV:

Langkah 1 : Dapatkan akaun Hypp.TV di www.hypp.tv dengan mendaftar
sebuah akaun secara percuma di bawah butang “Free Sign Up”.
Langkah 2 : Lancarkan Pemain Media Hypp.TV di bawah butang “Watch Now’.
Langkah 3 : Daftar masuk ke Pemain Media Hypp.TV untuk menikmati
kandungan yang sedia ada.

Untuk menggunakan Pemain Media Hypp.TV, anda memerlukan sekurang - kurangnya .Net Framework 2.0 dan ke atas, Adobe Flash Player terkini, Windows Media Player 9 dan ke atas ataupun Microsoft Internet Explorer 6.0 dan ke atas.

Harus diingat, portal hiburan ini hanya untuk pelanggan Streamyx dan mereka kini boleh mula melanggan Hypp.TV dengan hanya RM9.90 sebulan untuk semua kandungan yang disediakan.

Untuk maklumat lanjut mengenai Hypp.TV, sila layari www.hypp.tv atau www.tm.com.my.

3 komen

  1. ok tq

     
  2. Keylee Daud Says:
  3. TM kemut untung BANYAK makan sama depa...streamyx war war cam cantik.pakai cam kura2 sakit kaki jer stream..malu la TM weee kat negara thailand....ni la akibat dominan n swasta

     
  4. wah. dah jadi mcm TM customer care centre plak ruangan komen blog ni.

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger