Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 25 August 2003

Drama Merdeka ERA 3

Atan dan Siti masing-masing memendam perasaan walaupun jauh di sudut hati mereka saling suka-menyukai. Atan perlu berkorban demi untuk keselamatan negara. Atan meminta Ah Boon agar dapat menjaga Siti Salmah. Namun demikian Siti tidak dapat menghantar pemergian Atan. Atan memberi satu pemberian kepada Siti yang perlu disimpan oleh Ah Boon

Flashback
Sewaktu Siti dan Nenek baru pulang dari sawah, pergelutan berlaku dengan seorang Komunis. Komunis tersebut berkehendakkan beras. Siti dan Samad bergelut kerana beras tersebut. Tiba-tiba kedengaran bunyi tembakan. Kini tinggal Siti sahaja yang perlu untuk menjaga adiknya Samad.

Drama Merdeka ERA 4

Apabila Ah Boon terdengar bunyi tembakan dan beliau cuba untuk menyelamatkan Siti. Menyedari Atan telah mengamanahkan beliau untuk menjaga Siti. Namun demikian, ibu bapa Ah Boon membantah. Ah Boon terus berdegil dan bergegas ke rumah Siti.

Nenek Jenab tidak dapat diselamatkan. Namun demikian, Samad berjaya diselamatkan. Ah Boon menyalahkan dirinya kerana tidak dapat menyelamatkan Nenek Jenab.

p/s:- Tahukah anda bahawa pada 1 April 1999 berkuatkuasalah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. Akta ini sebenarnya digubal dan dikuatkuasakan bagi menggantikan Akta Komunikasi 1950 dan Akta Penyiaran 1988. Akta Penyiaran yang disebut dalam Pancaindera keluaran semalam telah pun dihapuskan sebenarnya. Saya memaafkan penulisnya jika beliau tersasul lagi.

sultanmuzaffar: Di dalam proses menyiapkan artikel berkenaan isu plagiat di Media Hiburan. Saya sedang sibuk mengumpul bahan untuk dimuatkan di dalam weblog ini.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger