Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 06 July 2005

Tanda Anda Adalah Peminat Fanatik Mawi Jikalau...
hasil santau minda sultanmuzaffar dan konco-konconya.

Kredit untuk dreamfinder, leen dan vadx7 yang bersengkang mata sehingga ulasan diari semalam tidak siap diulas. Sekiranya ada mana-mana pihak yang berminat untuk mengambil artikel ini, sila beri kredit seadanya. Terima kasih

1. Anda tetiba terbuka hati dan sanggup bertudung - kerana Mawi dan bukan kerana...

2. Anda boleh lupa kawan semata-mata kawan anda tidak meminati Mawi. Tidak bertegur itu perkara biasa.

3. Anda cepat terasa bila nama Mawi disebut.

4. Anda tiba-tiba berasa rugi tidak dilahirkan di Johor. Tapi ingat, jika ingin berkahwin di Johor kena lulus ujian darah iaitu HIV –ve.

5. Anda merasakan lagu Negaraku terlalu cepat temponya kerana khuatir Mawi tidak dapat mengikuti tempo sebenar lagu tersebut. Minta kerajaan ubah kembali tempo lagu Negaraku ke tempo lama.

6. Anda ke sanggup ke Indonesia untuk mencantikkan wajah menjadi seperti Nurdianah, tunang Mawi semata-mata dengan harapan Mawi akan mengahwini anda. (cucuk Botox lah)

7. Anda rasa hati anda diremuk-remuk apabila Mawi mengaku dia sudah mempunyai kekasih hati walaupun anda sudah bersuami dan beranak empat.

8. Anda sanggup menceroboh blog orang semata-mata ingin mempertahankan komen yang membacking Kudsia Kahar.

9. Anda cepat melenting walaupun komen anda di blog ini di jawab di blog orang lain.

10. Anda merasakan Pengetua M.Nasir sebagai evil kerana telah memberikan komen di Imbasan dan bertukar menjadi angel setelah menasihati dengan nada yang lemah lembut.

11. Anda bersetuju dengan Cikgu Adnan kerana beliau telah membacking Mawi walaupun sebelum ini beliau mengutuk MawiFC.

12. Suami anda semakin mengurangkan aktiviti spanya kerana anda kini sudah pandai mengurut.

13. Anda tetap berkeras mengatakan yang World adalah dicipta oleh Mawi dan bukannya Encik Aman. Siapa Encik Aman tu ? Mawi tetap world !

14. Jika dahulu anda adalah orang yang sanggup mengeluarkan belanja untuk membelikan sarung tangan untuk Mawi, kini hanya tinggal kenangan kerana anda gembira melihat Mawi bersentuhan tanpa segan-silu.

15. Anda cepat merasa phobia sekiranya pengkritik memberikan komen negatif kepada Mawi kerana Mawi seorang yang syumul.

16. Anda melakukan sujud syukur kerana masalah CD jump tidak berlaku kepada Mawi. Jika tidak, entah apalah yang akan terjadi.

17. Anda puji Kudia kerana memuji Mawi dan mengeji Kudsia kerana memberikan komen negatif terhadap Mawi.

18. Sanggup mendengar Klasik FM semata-mata anda bencikan Kudsia Kahar dan ERA

19. Anda merasakan yang botak itu handsome.. Pili bomba di tepi jalan pun silap-silap anda sangkakan Mawi.

20. Anda rasa anda ada kelebihan untuk tackle Mawi semata-mata anda seorang tukang urut, setakat pakai tudung tu apa la sangat. Dah ramai sangat!

21. Anda merasakan mana-mana menteri yang berambut palsu sebagai tidak cool. Botak pun handsome juga !

22. Selama ini anda merupakan pengutuk majalah Mangga Nombor Satu, tetapi membelinya kerana ada poster Mawi bersama model iklan Sunsilk.

23. Baru kini anda berani mengaku anda adalah anak peneroka Felda.

24. Curi-curi melihat muqaddam adik untuk memastikan ejaan AFUNDI MAWI dalam jawi betul ejaannya.

25. Anda sudah tidak peduli berapa pelajar yang akan masuk final, ada AFMASUK ke AFSINGKIR ke, sebab anda sudah yakin siapa yang akan menang AF3.

26. Anda tidak kenal pelajar-pelajar yang lain, kerana bagi anda AF3 hanya ada Mawi dan Felix. Itu pun kerana Mawi dan Felix sentiasa berkepit.

27. Anda mula menggunakan celak mata Mekah semata-mata dapat berfantasi menjadi Nor el Ain.

28. Peluang bergambar di papan tanda Felda Taib Andak, riaknya mengalahkan dapat bergambar dengan Perdana Menteri.

29. Anda mempercayai bulat-bulat yang gimmick atau kejutan yang telah dilakukan pada konsert yang ke Tiga (Ke Empat?) di mana pembaca berita ASTRO telah melaporkan yang jualan tudung makin mendadak sejurus selepas kenyataan Mawi yang sukakan perempuan yang bertudung.

30. Anda tidak hirau jika pelajar-pelajar AF lain dimarahi ketua pelajar, atau jika pelajar-pelajar AF luka berdarah merembes-rembes sekalipun, tetapi jika Mawi terluka paper cut akibat salah cukur pagi itu, hati anda sudah berdebar-debar. (”OK ke dia nanti? Boleh ke dia nyanyi nanti?”)

31. Jika Mawi mendapat lagu Inggeris, pengetua dikatakan tidak adil kerana member Mawi lagu-lagu yang susah, tetapi jika pelajar-pelajar AF lain yang diberi lagu Inggeris, anda mengatakan ini bagus kerana menjana versatiliti seseorang pelajar.

32. Hati anda berdebar-debar dan anda mengingatkan peminat-peminat Mawi yang lain untuk tidak bising kerana takut Mawi akan menerima ”aura” nervous anda (dan kemudiannya akan membuatnya lari tempo/melodi etc.)

33. Anda amat gembira apabila Reza dikeluarkan dari AF – dan lebih gembira lagi apabila Reza telah melantik Mawi sebagai Ketua Pelajar.

34. Jika pelajar-pelajar AF tidak dengar kata Mawi, anda rasakan yang pelajar-pelajar itu ”kurang hajar” dan tidak menghormati Mawi sebagai Ketua Pelajar. Isu ini tidak pernah ditimbulkan semasa Reza menjadik Ketua Pelajar dahulu.

35. Tiba-tiba anda rasa anda hendak balik beraya di rumah Mak Ngah anda yang bermastautin di Johor Bahru – walaupun anda tidak berjumpa dengannya sejak 1989.

36. Dahulu anda amat membenci budak-budak skinhead dan menganggap mereka sekelompok kaki lepak tepi jalan dan mat-mat ganja. Sekarang, anda senyum ke setiap skinhead yang sedang melepak di tepi jalan.

37. Anda tiba-tiba rasa terpanggil untuk belajar bahasa Arab dan Tajwid supaya anda dapat mengaji dengan lagu dan grammar yang betul.

38. Anda yang dahulunya hanya mengagungkan martial arts luar negara seperti karate-do, tae-kwon-do, jujitsu, thai kickboxing dan gusti, sekarang menggangap yang silat pukul pelaga adalah senaman mempertahankan diri yang terbestest in the world!

39. Dahulu anda mencemuh DJ-DJ di pasaraya kerana anda merasakan mereka ”poyo” dan ”yo-yo-oh” aje, tetapi sekarang anda senyum dan berasa begitu respek kepada mereka.

40. Anda rasa jelik dan menyampah kepada Marsha kerana anda rasa Marsha ”choba” menggoda Mawi dengan sengaja mengenakan tudung di depan Mawi pada Diari AF hari itu. Sebelum, anda tidak rasa Marsha begitu – malah, anda mengganggap yang Marsha itu manis dan cute sungguh.

41. Sebelum ini anda begitu kritikal terhadap pelajar-pelajar AF semasa konsert. Begitu besar salahnya jika pelajar-pelajar itu lupa lirik dan salah masuk lagu APATAH lagi jika pelajar-pelajar itu lupa melodi dan menanyi lagu Inggeris dengan begitu hampehnya (remember Atie’s ”Sap de Bears for Laaast”?). Sekarang, anda defend Mawi beriya-iya ”OK apa dia nanyi”.

42. Anda rasa Mawi sudah bagi 200% hanya kerana Mawi (i) tidak lupa lirik (2) tidak salah masuk lagu dan dengan itu, dia tidak sepatutnya dia dimarahi oleh para juri dan tenaga pelajar.

43. Dahulu anda sangat membenci Sharifah Aini kerana telah menulis surat yang kejam terhadap penyanyi kesayangan anda Siti Nurhaliza (walaupun mahkamah belum lagi menjatuhkan kesalahan itu kepada Sharifah Aini), tetapi tiba-tiba anda merasakan yang Sharifah Aini ni OK apabila anda teringat yang dia pernah mendendangkan lagu Nour-El-Ain.

44. Anda rasa anda tidak perlu menjelaskan alasan mengapa anda rasa Mawi itu World dan mengapa anda sangat suka kepadanya. Pada anda, hanya cukup jika anda kata yang Mawi itu Magik!

45. Anda rasa anda bukan peminat fanatik Mawi tetapi cepat melenting jika anda dituduh sedemikian.

46. Anda rasa anak anda anak derhaka dan lupa daratan kerana tidak menyokong Mawi walaupun dia dilahirkan di Johor seperti Mawi (mak aku lah tu).

47. Anda rasa anak anda derhaka apabila anak anda tidak mahu menolong anda mengAFUNDI Mawi (kerana anda sendiri tidak tahu menggunakan telefon bimbit untuk SMS).

48. Anda rasa Linda Jasmine itu getek apabila dia memegang Mawi di dalam kelas tarian (Diari AF minggu ke 2).

49. Anda sentap dan amaroh apabila membaca entry blog ini dan berjanji untuk tidak berkawan dengan penulis-penulis entry blog ini. Mwahahahahha.

50. Semuanya kerana Mawi. Apa yang anda buat semuanya kerana Mawi.

51. Anda sanggup mencari 50 alasan "tanda anda adalah peminat fanatik mawi" dan menempeknya di blog anda. (Kredit : vrooom)

52. Anda membayangkan alangkah comey nyer sifu M Nasir kalau kepala dia turut botak macam Mawi, malahan cikgu adnan pun anda masukkan dalam imaginasi anda itu. (Kredit : vrooom)

52. Anda tak kisah pun nak download ke handphone segala-gala tentang Mawi, ringtone, wallpaper, clip, apatah lagi afundi. Tetapi nak sms Bersamamu TV3 tu rasa cam mahal je. (Kredit : sweetmk)

53. Demi mempertahankan Mawi setiap komen anda akan didahului dulu dgn kutukan utk pelajar lain utk cover apa2 kelemahan Mawi. (Kredit : Rina)

54. Turut membayangkan alangkah comey nyer abg asrul klu dia ada simpan sideburn mcm mawi dan juga janggut sejemput macam Mawi. (kredit : vrooom)

55. Sanggup beli album Jamal Abdillah 'Aku Penghibur' sebab memuatkan lagu Gadis Melayu. Nak bandingkan dengan Mawi nyanyi. Sebelum ni tak penah beli album Jamal pon walaupun ada lagu Azura. (Kredit : waiem the orangkuat MawiFC)

56. Gara-gara terlalu minat kat Mawi, sanggup panggil Marsha bermacam nama tak elok utk menyakitkan hati peminat no.1 Marsha (eh, yeke no.1?)kat konsert dan anda kini dilabel sbg the 'notorious Makcik Terlampau' dlm blog2 AF. (Kredit : Rina)

57. Sanggup beli mp3 player utk dengar lagu mawi bila2 masa dan dimana2 walaupun tengah sengkek waktu tu. (Kredit : mawar)

58. Kalau anda jumpa penulis2 "tanda2 anda fanatik MAWI' ni, anda rasa nak telan diaorang hidup2....ataupun buat masak asam pedas ataupun nak blender daging2 diaorang buat meatball...(Kredit : meesua yang macam tengah lepas geram)

59. Anda peminat mawi, kalau hari2 dok refresh kat blog sm semata2 nak baca diari extended dari setankuning. (Kredit : doremon)

60. Sanggup suruh suami dan semua anak lelaki anda botak cam Mawi. (Kredit : Anonymous)

61 : SM, it's enuff, K! Seems like you hate 'this creature' named Mawi. I just could find the significance of the items that you've listed. What's the correlation bet those and liking Mawi. Too bad. All this while I respect your blog. But now, it seems to me that you are trying to inject people's minds with your virus. What is it actually? Be fair. I love others too. (Kredit : marimba) Jangan risau ! Kalau komen pengkritik tetap tidak dapat mengubah pendirian pengundi, apatah lagi komen dari blogger marhaen sepertiku ini. :)

62. Tetiba tak reti sebut perkataan tsunami lalu menjadi tsumawi. (Kredit : AkuKot)

63. Sanggup membeli semua majalah hiburan asalkan ada yg menulis tentang Mawi, sedangkan selama ini anda tidak berminat untuk membeli majalah hiburan (membazir katanya) (Kredit : Awekcute)

64. Sanggup memenatkan jari anda untuk menulis 50 sebab " Anda adalah fanatik Mawi" (Kredit :Awekcute)

65. Anda sanggup masukkan ASTRO di rumah (walaupun selama ini hidup bahagia tanpa astro) semata-mata nak tengok Mawi menyanyi. (Kredit : watcher_8)

66. Dulu anda benci gila babas kat lagu intifada sbb masa anugerah era, feratik era joget lagu tu sambil cucuk2 langit... tapi skarang anda rasa lagu tu cool jek...(Kredit : vrooom)

67. tahun ni nak ambil kelas tarian gelek nour el ain kat dancing class cikgu LJ sbb nak gelek2 utk mawi...(Kredit : vrooom)

68. tetiba rasa bangga jadi gadis melayu walaupun anda sedar hidung tak mancung macam nour el ain atau pipi tak gebu macam maria...(Kredit : vrooom)

69. semua lagu yg anda nyanyi anda dengungkan mcm masa mawi nyanyi lagu kekasih awal dan akhir... (Kredit : vrooom)

70. sanggup pdg 2 3 kali mamat yang lalu sebelah anda sebab idung dia mcm mawi(dari tepila) (Kredit : yanti)

71. nak beli Myvi cakap kat amoi kereta nak beli Mawi. (Kredit : yanti)

72. Ban blog SM sbb ada article yg sebenarnya cuma menjatuhkan maruah mawi.. dan bukannya fanatik mawi dan tujuan sebenar article ini hanya lah sebagai membantu seorg kawan yg sakit hati bila kudsia di keji oleh fanatik mawi (Kredit :nak jugak komen)

73. Anak anda menukar nama kucingnya menjadi mawi (ini jadi betul-betul kat aku). (Kredit : Adiputra)

74. Anda sanggup perabis duit untuk pasang Astro di rumah bapak anda di kg, kerana anda kena balik kg hujung minggu ni sebab ada kenduri. (Kredit : twin tower)

75. Bila masuk blog klubbkids RADIO BLOG nak dengar Kefli nyanyi ' "Berhenti Mengharap" atau nyanyian students yang lain tapi tertekan "Beautiful Mariaaaaaa". (Kredit : Laidz)

76. Bila baca kisah mawi & family tak pernah layan AF (sebab tak de astro), sanggup nak masukkan astro kat umah mawi so that parents dia dapat tengok muka anak dia hari2.... (Kredit : BALENCIAGA)

77. Sanggup cari merata jeket yang mawi pakai masa awal2 kemasukan dalam AF. Kalau boleh nak beli jeket yang mawi bagi pada M Nasir tu walau berapa harga sekalipun. (Kredit : elf)

78. 2 min skali refresh blog SM pasal nak tgk kot2 ade comment baru pasal MAWI (Kredit : watcher_8)

79. Telampau teruja nak becerite pasal mawi ... hatta dengan maksik cleaner pon boley layan gak (Kredit : watcher_8)

80. Mula menghayati lirik lagu nasyid utk menjadi orang yang berguna

81. Kanak-kanak dan remaja mula merasakan mengaji dan berzanji adalah perkara yang cool

82. Gagal sekali tak bermaksud gagal selamanya kerana Mawi telah buktikan pada anda

83. Anda mula mendengar dan pratikan nasihat orang yang lebih arif sebagaimana Mawi dan Sifu.

84. Secara malu-malu membeli album nasyid kerana anda sebenarnya rock kapak

85. Mulanya fenomena baru ... "nasyid"kan lagu-lagu lama atau rock

86. Sekejap cakap "Magic" lepas tu "World" lepas tu "Colourful" ... tak sabar tunggu meeting tenaga pengajar utk dapat perkataan baru

87. Bila Mawi berdiri aje .. yeeaaaaaahh ... Bila Mawi bersuara aje ... yeaaaahhhhhh !!! ... Bila Mawi lupa lirik ... alaaamaaakk ... Bila Mawi lari tempo .... pulaaakkk dahhh ... Bila Mawi habis menyanyi ... yeaaaahhh

88. Menjerit bila Mawi menyanyi .. "Mawi !!! aku tak pandai urut tapi aku ada kerusi urut osim !!!"

89. Lega sebab Mawi tak perlu lagi menyanyi lagu English !!!!

90. Takut bila % undian Mawi jatuh dibawah 23 %

91. Pelik kenapa Mawi dan Felix perlu surat wasiat !!!

92. Marah pada Astro sebab tak beri lagu Jawa kat Mawi (Kredit :mdmee)

93. Anda fanatik mawi, # sanggup tempah tiket kapal terbang dan pulak tu..flight byk transit byk tempat pon tak kesah..asal dpt tengok mawi dekat2.. (Kredit : rosnisa)

94. Sanggup belajar cara nak pakai ken pelikat walaupun sebelum nih tak suka pakai.. (Kredit : Batrisya88)

95. Berebut2 penyapu dengan adik-beradik, housemate, suami,isteri, anak2, emak,bapak,atuk & nenek atau sesiapa yang tinggal serumah kerana ingin mmebersihkan lantai sesudah makan setelah menghumban vaccum clenaer dalam setor. (Kredit : mambang angin)

96. Last year buat tanda2 anda fanatik AF semua orang happy, tahun nih buat tanda2 fanatik mawi, ada yang tak suka. SM

97. Anda sanggup berkelahi dengan adik-beradik anda atau dengan bofriend anda atau dengan kawan-kawan anda yang mengharapkan agar Mawi diberikan lagu yang susah-susah dan sangat mencabar seperti lagu-lagu Hip Hop atau lagu-lagu Rap. Anda yang mahu melihat versatiliti Mawi tetap dengan keputusan anda supaay Mawi diberi lagu-lagu yang lebih selamat pada setiap minggu. (Kredit : Seacrest)

98. Anda pura-pura senyum tak terasa membaca artikel ini padahal dalam hati menyumpah-nyumpah SM ! (Kredit : JM)

99. Anda menangis lepas baca artikel ni kerana terasaaaaaaaaa!!! (Kredit : JM)

100. Anda terus tutup blog kerana marahkan SM (refer: Blog Alisejuk) (Kredit : JM)

101. Anda terus delete phone no SM dari phone anda... (Kredit : JM)

102. Anda sanggup abiskan masa me'reverse' balik 50 sebab yang SM tulis untuk buat list 50 sebab anti-mawi (refer mdmee heheh..) (Kredit : setankuning)

103. Walaupun mawi sumbang nyanyi lagu memori cinta luka..tetap sokong dia.. (Kredit : sweetmk)

104. Anda sanggup bersengkang mata menulis "1000 Tanda-tanda Anda Fanatik NT-Mawi" karana tak puas hati dengan artikel ini... (Kredit : JM)

105 Sanggup pegi shopping mall semata2 nak carik baju belang itam merah cam mawi pakai which turn out that baju tuh adalah baju hotlink yg takde dijual dimana2 (Kredit : shay)

106. Anda sanggup mengundi Mawi "walaupun dia lupa datang Stadium malam sabtu ni".. (Kredit : JM)

107. Anda tak sanggup tengok muka SM di kaca tv anda lagi untuk ulangan Imbasan (sebab dia anti fanatik Mawi). Kalau muka SM keluar TV, anda sanggup switch-off power supply di kawasan perumahan tempat anda tinggal... (Kredit : JM)

108. Anda kutuk Hasmawi Hassan pakai nama Mawi dlm majalah sbb tanak sama ngan Mawi AF3 walhal Hasmawi tu dr dulu lagik kengkawan dia pangge dia Mawi. (Kredit : Shay)

109. Anda akan menulis email kepada SM /call SM HARI INI juga menyatakan rasa tidak puas hati anda terhadap artikel ini... (Kredit : JM)

110. Anda tak dapat tidur malam ni kerana panas hati kengan komen-komen di sini... (Kredit : JM)

111. Anda tak berselera makan malam kerana teringatkan 'tanda-tanda' di blog SM... (Kredit : JM)

112. Terasa ingin memulakan kerjaya sebagai DJ

113. Tengok cermin sambil dalam hati kata "ada iras² mawi jugak aku ni, patutler ramai yg pandang"

114. Sanggup berusaha keras utk dapat info pasal mawi walaupun itu bukan bidang kerja anda (Kredit : Mukaka)

115. Anda memberi nama Mawi kpd anak anda yg baru lahir (Kredit : andeng)

116. Anda sanggup tulis lirik atas banner dan duduk depan masa konsert untuk membantu Mawi agar dia tak silap lirik lagi... (Kredit : JM)

117. Nama boss mat salleh anda adalah "Matthew Witkinson" ... u guess it .. anda panggil Mawi

118. Bila Mawi menyanyi .. anda perpeluh-peluh kerana takut Mawi lupa lirik atau salah tempo

119. Bila pelajar lain menyanyi .. anda marah kat kamera man sebab tak focus kepada Mawi

120. Gelak berguling-guling setiap kali nampak Mawi dalam Diari.

121. Tension sebab bf/hubby anda takde hidung bengkok macam Mawi

122. Marah kat Ciku Fatty sebab nak beri masa 5 jam utk Mawi lukis muka Sifu ... Anda percaya Mawi memang pandai lukis.

123. Anda mula memikirkan nama-nama yang ada iras-iras nama MAWI untuk anak dalam kandungan anda...cth: mohd mawi, nurmawidiah, Asmawiwati dll (Kredit : xoxo)

124. Anda cuba mengalihkan tumpuan ramai dengan berborak mengenai bola di sini... (agar list ini tidak bertambah) (Kredit : JM)

125. Time konsert live ajak kengkawan ramai2 clap ala2 CTH supaya Mawi tak lari tempo. (Kredit : Rina)

126. Muka hensem si gerrard tu pun anda kata 'sebijik macam muka Mawi"...(Kredit : JM)

127. Sanggup beli slimming pil Sendayu Tinggi mcm Mawi makan walaupun selama ini tak pernah kisah nak diet pun, sanggup makan pil tu walaupun badan tak perlu d slimming kan lagi. (Kredit : pemerhati af3)

128. Anda siap ingatkan Meesua berulang-kali supaya masukkan idea anda dalam list yg akan dibuat malam ni.. (Kredit : JM)

129. Anda tak akan balik rumah malam ni selagi list "1000 dalil.." tu tak siap.. JM
anda pi forwardkan link blog SM kat smer kengkawan anda N citer kat diorg that ari2 & every second anda dok memerap kat blog tuh..... tiba2 baru anda teperasan yg anda ter CC kat bos anda sama .... (Kredit : watcher_8)

130. Favorite english word...World (Kredit : wink)

131. Favorite misused bahasa melayu sentence... 'jgn kutuk mawi' walaupun takde sape yg kutuk pun. (Kredit : wink)

132. Favorite coverline phrase 'aku bukan fanatic mawi' (Kredit : wink)

133. Perangai/Sifat baru yg diperolehi... cepat melenting. (Kredit : wink)

134. Kebolehan mendengar semakin terjejas pasal lain orang cakap, lain yg die
dengar. (Kredit : wink)

135 Kebolehan memahami pun effected gak... lain org tulis lain yg die tafsir. (Kredit : Wink)

136. Anda tidak lagi menghormati penulisan SM dan ini adalah entry terakhir SM yang anda baca dan hari ini adalah hari terakhir anda melawat blog SM. (Kredit : Affandi)

137. Membakar semua album M.nasir kerana beliau memberikan lagu Inggeris kepada Mawi... (Kredit : JM)

138. tiap2 hari ulang tayang klip gadis melayu sbb nak tgk mawi goyang punggung... (Kredit : vrooom)

139. Ajar anak yg baru nak pandai cakap sebut WORLD dengan dengung WERLLL! (Kredit : vrooom)

140. Tulis sajak bertajuk "untuk suamiku" tapi tertulis "untuk sumawiku" (Kredit : vrooom)

141. Anda tak akan mengunjungi blog ini beberapa hari ... (Kredit : JM)

142. Anda sanggup menyamar sebagai Affandi walaupun anda sebenarnya adalah Sumie kerana malu diketahui umum sebagai fanatik Mawi... (Kredit : JM)

143. Marah gila kat penari latar time lagu Nour El Ain sebab pegang2 pipi mawi

144. Sanggup edit gambar guna photoshop kononnya pernak tangkap gambat ngan Mawi -kawan aku tue...

145. Harapkan lagu yang Mawi nyanyi cepat2 habis supaya dia takde lakukan kesalahan...puding

146. Anda outstation dan hotel takde astro ria, anda gelisah, lalu sanggup call husband/family di rumah dan minta diaorg letakkan telefon betul2 depan TV untuk dengar suara mawi - bermula dia ditemubual hinggalah dia habis dkritik oleh pengkritik ke 3.

147. Marahkan adik/family anda yg buat cerita seram sebelum konsert bermula "malam nie mawi mesti lupa lirik", "malam nie mawi suara pecah.. bla..bla" anda mudah naik darah dan mengatakan itu adalah doa yg tak baik.

150 Sebelum Mawi perform masa konsert, anda sakit perut, asyik masuk toilet. Dada anda berdebar2. Selera makan takde. Nak minum air pun tekak perit. Anda risau mengalahkan anak anda nak ambik upsr. (Kredit : Lynsutera)

151. Anda akan associate semua benda didunia dengan mawi walaupun tiada correlation yang jelas disitu e.g. mengaitkan ubat gigi dengan mawi, mengaitkan pertandingan bola sepak dengan mawi dsb. (Kredit : CPK)

152. Anda tak dapat terima yang ini semua hanyalah gurauan... (Kredit : Anonymous)

153. Sanggup ketepikan dan lukakan perasaan kawan2 hatta hilang kawan sekalipun semata-mata nak kutuk/pertahankan Mawi

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger