Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 30 July 2003

Diari Akademi
Akademi Fantasia Hari Kedua Minggu Kelapan

Azizi
Azizi kelihatan tidak berapa selesa dengan lagu Gerimis Mengundang yang diterima olehnya minggu ini. Pada pandangan saya tidak perlulah beliau ingin megambil tempat Nana pada minggu ini. Lagu yang diterima anggaplah sebagai cabaran. Tidak perlu menangis ! Lagipun fantasi anda ingin menjadi penyanyi, maka seharusnya apa sahaja lagu yang anda terima mesti dilakukan sehabis baik. Jangan buang masa dengan menangis. Masa yang digunakan untuk menangis itu boleh dimanafaatkan dengan banyak perkara yang lain. Anda telah berjaya kekal sehingga Minggu Kelapan, jangan persiakan harapan penonton yang ingin melihat anda beraksi di Konsert Akhir.

dari tontonan saya semalam azizi mmg agak tidak selesa. dan dia menangis bukan kerana tidak suak lagu tersebut, katanya dia suka lagu itu, tetapi tidak suka cerita sebalik lagu itu, itu lagu nostalgia, katanya, bila dengar lagu itu, dia teringatkan arwah abangnya. Jika tidak sudah tentu dia setuju apabila Freddie nak tukar arrangement or nak tukar lagu...
harap SM dapat betulkan kenyataan anda di weblog
P-nut | 07.30.03 - 1:38 pm | #

sorry i tak sure sama ada abangnya atau abahnya...tapi dia mention, bila dengar lagu ni i teringatkan arwah abang or abah i...
itu saya pasti...
dan saya rasa azizi bukan jenis org yang akan menangis kerana dapat lagu begitu, bagi saya dia matang..
Pnut again | 07.30.03 - 1:41 pm | #


::terima kasih P-Nut::

Kelas Tarian Linda Jasmine
Gelagat Vince adakalanya memeluatkan. Mereka berlatih koreograf yang baru memandangkan hanya tinggal 6 pelajar sahaj sekarang. Mereka perlu mereka gerak tarian sendiri. Liza nampaknya boleh membawa dirinya sendiri. Vince mengambil sikap lewa tanpa mempedulikan teguran Cikgu Linda. Khai berusaha bersungguh-sungguh untuk melakukan yang terbaik sehingga menerima pujian dari Linda.

Nija
Nija tidak berapa sihat hari ini. Kelihatan beliau menggunakan tisu dengan banyak. Yang memualkan ialah tindakan beliau membuang tisu tersebut di atas meja makan. Agak tidak sesuai. Vince pandai mencuri tumpuan kamera dan mengambil-berat akan Nija yang tidak berapa sihat.

Kelas Teknikal Vokal
Kali ini mereka belajar meletakkan huruf di tempat yang betul. Ada sesetengah penyanyi mempunyai stail yang menarik tetapi tiada pengisian. Apa yang dipersembahkan tiada jiwa. Biar penghayatan itu datang dengan rasa dan bukan yang dipaksa. Cikgu Siti Hajar berusaha keras untuk mengembalikan penghayatan untuk Liza. Beliau cuba membentuk penghayatan Liza agar dapat membawakan sebuah lagu funky bertajuk Cinta Gila.

Kelas Adnan Abu Hassan
Penonton dapat melihat bagaimana sukarnya Vince menyanyikan lagu ini. Serba tak kena. Vince cuba untuk melenggokkan suaranya dengan gaya tersendiri tetapi Cikgu Adnan Abu Hassan seakan-akan tidak bersetuju. Beliau menukar lenggok lagu tersebut ke versi lenggok Dayang Nurfaizah yang pernah membawakan lagu tersebut bersama abangnya. Mungkinkah kejutan bakal berlaku sewaktu Vince menyanyikan lagu ini ? Kita tunggu.

Lagu Bonus
Lagu bonus mereka pada minggu ini ialah lagu Khayalan nyanyian Ruffedge dan VE dan lagu Keliru dendangan asal Ajai & Nurul.

CD dan VCD Konsert 3
CD dan VCD Konsert 3 telah pun berada di pasaran sekarang. Anda boleh mendapatkannya di Tower Records KL Plaza. Pada hari Sabtu ini bertempat di tempat yang sama, kesemua 6 orang bekas pelajar Akademi Fantasia akan mengadakan sessi bergambar dan menadatangani autograph bersama peminat. Jumpa di sana !

Permintaan
Nija meminta untuk memakan pulut kuning dan air badak. Memang melucukan yang Nija minum air badak. Khai minta madu lebah asli. Namun demikian permintaan Nija ditunaikan petang itu.

SM’s SMS Blog
Pada hari ini juga saya melancarkan teknologi baru untuk weblog sultanmuzaffar iaitu phlog. Phlog merupakan singkatan untuk phone weblog. Saya akan menghantar SMS kepada penyedia bloggers dan secara automatik akan ada update terkini dari saya. Kelebihan phlog ialah boleh menggunakan teknologi MMS yang mampu mengupdate gambar ke dalam weblog ini. Jika handphone yang digunakan mempunyai kamera, maka kelebihan tersebut boleh dimanafaatkan.

Saya akan memberi ulasan terkini dari Konsert Akhir menerusi handphone sekiranya peluang ada untuk saya menonton Konsert Akhir tersebut. InsyaAllah. Jika ada kesempatan, Sabtu ini di Tower Records, KL Plaza saya akan meminta agar kesemua pelajar tersingkir, menghantar SMS dari mereka melalui handphone saya kepada pembaca-pembaca sultanmuzaffar. Anda boleh membaca SMS tersebut di weblog ini.

Terima kasih kepada Phlogger.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger