Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 02 July 2003

Diari Akademi
Akademi Fantasia Selasa 1 Julai 2003

Kelas Nada Suara - Siti Hajar
Kebanyakan pelajar sudah nampaknya besar kepala. Sedang sessi kelas dijalankan ada yang sibuk berbual, berdating dan tidak mengambil perhatian. Tenaga pengajar kelas nada suara iatu Siti Hajar kelihatan seakan-akan tidak berpuas-hati dengan jawapan Nija. Beliau menegur "bermain dengan serius dan bukannya bermain dengan bermain-main". Untuk menjadi penyanyi tiada hari pertama, hari kedua atau hari kesepuluh. Siti Hajar masih tidak berpuas-hati. Menyanyikan lagu Sabar Menanti memang diakui agak sukar kerana countingnya. Burn bukan seorang yang layak menyanyikan lagu tersebut. Penghayatan yang kuat menjadi teras di dalam lagu tersebut. Bukan calang-calang orang mampu membawakan lagu tersebut. Saya tidak berapa menggemari nyanyian Vince untuk lagu Manis. Seakan-akan hilang originaliti lagu tersebut. Manis hidup kerana Zainal Abidin. Namun demikian kelebihan Vince ialah style dan attitude yang ada pada dirinya.

Selamat Hari Lahir Nana
Rupa-rupanya sejak minggu lepas lagi Nana sudah mencanangkan tentang tarikh Hari Lahirnya kepada Burn. Semalam Hari Lahir Nana dan para pelajar menerima kunjungan mengejut dari Hans Issac. Hans Issac ialah pelakon kegemaran Nana. Beliau menghadiahkan Nana sejambak bunga dan satu pek coklat. Wajah Burn kelihatan berubah. "Cinta sudah mula berputik ya ?", memetik dialog filem Jimi Asmara, arahan Erma Fatima. Nana nampaknya sudah ada pengikut yang setia, yang sanggup menjadi balaci untuk memegangkan sejambak bunga itu untuknya dan mengikut ke mana-mana beliau pergi. Sewaktu menyanyikan lagu Selamat Hari Lahir, pengikut yang setia inilah yang paling cuba menonjolkan dirinya walaupun nyanyiannya pitching lari. Ini adalah strategi, saya tidak menyalahkannya.

Muzik@RIA
Saya terlepas untuk menyaksikan rancangan ini ke udara kerana menghadiri satu acara lain di Kuala Lumpur. Jika tiada aral, InsyaAllah saya akan mengikuti siaran ulangannya pada hari Ahad ini.

p/s:- half day hari ini kerana Siaran Ulangan Konsert 3 Akademi Fantasia.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger