Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 31 July 2003

Tanda-tanda anda diserang DEMAM AKADEMI FANTASIA

(1) Kalau dulu nak hantar SMS yang 0.15 sen satu tu pun berkira, kali ni tak, sanggup hantar berkoyan-koyan SMS AFUNDI tu walaupun harganya 0.65 sen seunit!

(2) Ada rancangan nak buat proposal kat Kabinet nak gantikan lagu ‘NegaraKu’ dengan ‘Menuju Puncak’ sebagai lagu kebangsaan.

(3) Barulah tahu sekarang UPM tu sebenarnya kat Serdang, kalau tak tu asyik aje tersilap antara UPM, UTM, UKM, UUM dan lain-lain.

(4) Sanggup panggil kawan-kawan datang rumah tengok Konsert AF pada malam Sabtu tu, kerana nak ‘menghidupkan’ suasana konsert.

(5) Dan masa tengok Konsert AF di rumah siap tepuk tangan kuat-kuat dan buat ‘standing-ovation’ bila seseorang peserta tu perform sebagus-bagusnya.

(6) Kalau dulu menyanyi dalam kereta sumbang macam mana pun, still tak kesah, malahan siap ketawa berdekah-dekah lagi. Tapi kali ni, bila off-key atau sumbang aje, terus rasa nak menangis, murung dan rasa sedih, dan ulang phrase yang sama sampai key dia betul.

(7) Dengan penuh emosi, ‘tuduh’ Astro dapat tukar logo baru hasil duit SMS Akademi Fantasia.

(8) Bagi pelajar UPM, rasa bangga semacam semenjak dua menjak ni.

(9) Ada antara pelajar UPM sanggup menyelinap masuk ke Dewan Percubaan UPM , dan mula berangan jadi antara 5 peserta terakhir untuk Konsert Final AF.

(10) Sanggup buka Microsoft Excel dan mula buat kira-kira berapa juta untung duit SMS yang Astro kaut melalui AF.

(11) Ada rancangan nak cadangkan kepada Astro apa yang patut diperbaiki di AF Musim ke-II nanti.

(12) Apabila ternampak ‘banner/buntings’ AF di Shah Alam, terus buat kesimpulan Konsert Final AF akan diadakan di Shah Alam.

(13) Dah mula berangan nak pasang cermin-cermin besar disegenap dinding yg ada dalam rumah tu untuk kemudahan semasa menyanyi dan menari nanti.

(14) Tatkala memanggil rakan atau menjerit kepada seseorang, tanpa disedari, 3 jari dimasukkan ke mulut untuk memastikan rongga mulut dibuka sewajarnya untuk mengeluarkan suara dalaman.

(15) Ada yang dah mula merancang nak cari mana-mana guru vokal, nak belajar teknik-teknik nyanyian yang betul.

(16) Bila pergi ke Pusat Karaoke di Yow Chuan Plaza sekarang ni, tetiba aje waiting-list jadi panjang walaupun anda pergi pukul 2.00 petang hari Ahad.

(17) Anda lebih ingat nama-nama Vince, Nija, Sahri, Rosma berbanding dengan anak-anak sedara sendiri.

(18) Bercerita dengan khusyuk kepada teman anda tentang AFUNDI, Aznil, Nana, Liza, Azizi, Encik Baha, Siti Hajar, Linda Jasmine, Mines, Dewan Percubaan UPM, Undian SMS, walaupun anda sedia maklum teman anda tu tak pernah ada Astro sejak azali lagi.

(19) Dah mula ikat perut nak beli decoder Astro gaji akan datang ni sebab tak tahan ketinggalan apabila rakan-taulan di pejabat tak habis-habis cerita fasal Akademi Fantasia.

(20) Tiba-tiba aje terliur (mengidam) nak makan ‘Pulut Kuning’!

(21) Anda rasakan acara terbesar paling utama bulan Ogos ni bukan lagi Hari Kemerdekaan yang ke-46, tapi ‘Konsert Final Akademi Fantasia’.

(22) Bila nak isi borang nak ke Universiti, anda tertulis, ‘Pilihan Pertama adalah Akademi Fantasia’.

(23) Untuk pertama kalinya anda ‘bersyukur dan gembira’ tengok rancangan TV yang diulang-ulang yakni konsert AF di saluran AF@17. Dulu, rasa nak pecahkan aje TV kalau rancangan diulang-ulang.

::terima kasih Zulkefli, ada sesuatu yang menarik tentang Akademi Fantasia bukan::

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger