Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 22 July 2003

Adifashla
Bertemu Azza, Adifashla, Atie dan Burn.

Setelah tamat Konsert VI yang mengejutkan, saya berkesempatan untuk bertemu dengan kesemua pelajar yang telah disingkirkan dari Akademi Fantasia. Saya perlu melepaskan mereka sekali-sekala kerana mereka perlu melayan peminat masing-masing. Tidak banyak soalan yang dapat ditanya, memandangkan kebanyakan mereka kelihatan agak muram kerana masih terkejut dengan keputusan penyingkiran Rosma.

SM: Encik Freddie, saya menulis di http://sultanmuzaffar.blogspot.com.
FF : So, you’re the one. J Saya ada baca your comment.
SM: Apa pendapat Encik Freddie tentang keputusan malam ini ?
FF: Agak mengejutkan. Saya sendiri tidak menyangka Rosma akan terkeluar malam ini. Saya ingin menasihatkan pengundi agar jangan undi keluar orang yang kita tidak suka sehingga menyebabkan pelajar yang layak mendapat undi ditinggalkan kerana merasakan pelajar tersebut sudah selesa dengan kedudukannya. Rosma tidak mendapat sokongan yang baik dari pengundinya.

SM: Apa perasaan Azza apabila menjadi peserta pertama tersingkir dari Akademi Fantasia ?
Azza: Azza agak terkejut dan merasa sedih kerana menjadi peserta pertama tersingkir dari Akademi Fantasia.

SM: Atie pernah berlakon teater bukan. Boleh ceritakan pengalaman berlakon teater tersebut ?
Atie: Atie merasa seronok apabila mendapat peluang untuk berlakon teater tersebut. Tambah-tambah bila ada orang yang percaya dengan kebolehan kita untuk berlakon di bawah arahannya. Pengalaman itu sesungguhnya yang baik untuk Atie dan Atie akan terus belajar.

SM: Anda tentunya tahu tentang kewujudan Komuniti di laman web Akademi Fantasia. Apakah anda berkesempatan untuk melihat komen-komen yang terpapar di dalam Komuniti tersebut ? Apa perasaan anda apabila membaca komen-komen dari peserta Forum ?
Atie: Pada mulanya Atie agak terkejut melihat komen-komen yang ada di dalam Komuniti. Mereka telah memberikan pandangan mereka dan kita harus terima. Apa yang diperkatakan mungkin benar dan mungkin tidak. Mungkin juga bukan niat mereka untuk mengutuk tetapi mungkin mereka mahu Atie menjadi seperti apa yang mereka inginkan. Iaitu lebih baik daripada apa yang Atie ada sekarang. Dan jika itu yang mereka harapkan, Atie akan berusaha untuk mencuba menjadi lebih baik daripada sekarang.
Burn : OK, quite productive. Banyak yang boleh kita ketahui tentang kelemahan kita di situ. Walaupun tidak sempat membaca semua.

SM: Bagaimana dengan percutian Burn di kampung Atie ?
Burn: Memang menyeronokan. Fun. Keluarga Atie merupakan sebuah keluarga yang mudah mesra dan saya merasa tidak kekok untuk mengenali keluarga Atie. Fun and exciting !
SM: OK, ini satu soalan yang agak kontroversi….
Burn: Nana ?
SM: No, not Nana. Pada awal minggu sebelum Burn tersingkir, penonton Akademi Fantasia ada melihat anda menggunakan plaster di leher kanan. Kenapa ? Adakah Burn sedar akan implikasi dari pemakaian plaster tersebut ?
Burn : Pada hari tersebut urat saya agak tegang kerana terlalu banyak latihan vokal. Dalam kelas tersebut penggunaan rahang terlalu kerap sehingga berasa tegang. Koyok tersebut diberikan oleh Khai. Ramai orang mengatakannya love-bite. Tetapi itu semua tidak benar.

SM: Adakah ilmu yang Burn peroleh cukup sebagai persediaan untuk menjadi seorang penghibur ?
Burn: Ilmu yang saya dapati memang masih tidak cukup. Setiap hari kita akan belajar perkara yang baru. Dan dari sehari ilmu kita akan bertambah. Dan saya akan terus belajar.

Adi: Firstly, Adi nak ucap terima kasih kerana buat website untuk Adi. Setiap hari Adi masuk dan baca. Jika ada masa Adi akan reply. Weblog itu juga Adi masuk dan baca. Dan komen yang ditulis memang menarik. Tahniah.
SM: Terima kasih. Bagaimana Adi sekarang ?
Adi: Adi akan check email Adi setiap hari melayari laman web untuk melihat perkembangan terkini berkenaan AF. Sebenarnya Adi masih seperti dahulu kerana belum ada hasil karya yang boleh dibanggakan. Hubungan Adi bersama peminat sekarang hanyalah seperti hubungan dengan kawan-kawan baru.
SM: Adakah AF berjaya membentuk seseorang pelajar menjadi seorang penghibur masa depan ?
Adi: AF boleh membentuk seseorang pelajar dari kosong ilmu seni persembahan untuk menjadi somebody satu hari kelak. Bagi Adi sendiri yang sudah satu tahun setengah tidak jammed dan tidak pernah tahu menari. Tetapi sebagai pelajar kita kena terima segala cabaran yang diberikan. Adi masuk AF kerana nama besar tenaga pengajar yang ada dan Adi merasa begitu bangga dapat membuat persembahan di hadapan mereka. Sebelum ini Adi tidak pernah menyertai mana-mana pertandingan kecuali di peringkat Universiti Itu sebab utama.
SM: Bagaimana Adi menerima keputusan Konsert pada malam ini ?
Adi: Keputusan malam ini agak mengejutkan. Tak tahu di mana silapnya. Tetapi penonton perlu mengundi dengan bijak. Mungkin mereka terlupa tentang Rosma. Walaubagaimanapun, Rosma is still THE BEST.

Satu malam bersama mereka di Dewan Percubaan UPM.

1 Responses to

  1. cdgnfg Says:
  2. welcome to the wow power leveling, cheap service site,WoW Gold buy cheap wow gold,wow gold,world of warcraft buy wow power leveling

     
Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger