Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 26 July 2004

Akademi Fantasia IIDiari Akademi Fantasia 08-01-02

Surat Wasiat Nurul
Nurul sememangnya amat risau apabila berada di kelas kerana perlu menumpukan perhatian di dalam kelas dan ini amat berbeza apabila pulang ke bilik beliau dapat bergerak bebas dan fikirannya bebas.

Untuk lebih terperinci, boleh baca di blog Yati.

Kerusi Muzik
Untuk meredakan sedikit ketegangan mereka serta kesedihan mereka, telah diberi peluang untuk bermain Kerusi Muzik. Jarang dapat melihat mereka seronok dan mereka melepaskan segala ketegangan yang ada di dalam diri mereka. Hadiahnya tidaklah seberapa, hanya sebuah patung, tetapi mereka bersungguh-sungguh mahu melepaskan segala tension dalam diri mereka.

Riadah
Sewaktu sedang berkumpul bersama Cikgu Fatimah, tiba-tiba Zahid dipanggil dan diarahkan keluar. Beliau telah diarahkan untuk berlari keliling padang sebanyak 2 pusingan. Pulang semula ke Akademi dan memanggil semua rakannya bersiap untuk beriadah dalam masa lima minit.

Mereka berpeluang untuk pergi lebih jauh untuk bermain bola di padang. Tangan Farah kemungkinan terseliuh. Ada juga yang bermain layang-layang yang dihadiahkan oleh Dayangku Intan. Namun demikian, Kaer tidak dapat melayangkan layang-layang tersebut.

Roda Denda Impian
Terdapat beberapa denda pada Roda Denda Impian. Antaranya ialah meniru aksi Tenaga Pengajar, posing di hadapan kamera, membasuh pinggan, membuat chocshake untuk semua pelajar, bunyi haiwan yang manja dan lain-lain lagi.

Timbang Berat Badan
Tidak banyak perbezaan pada timbangan berat badan mereka. Kaer mengekalkan 56kg, Farah 49kg, Zahid 78kg, Adam 61kg, Linda 55kg, Mas 63kg dan Bob naik 1kg. Kaer makan sebanyak 16 ekor udang. Makanan pada hari tersebut agak sedap katanya.

Bersama Pengetua
Ramli MS memberi komen secara keseluruhan dan ternyata ia adalah komen-komen yang sama seperti minggu-minggu sudah. Linda sepatutnya menghalang dua gitaris yang mengiringinya dari mencuri tumpuan penonton daripadanya. Beliau juga harus meningkatkan tahap komunikasi beliau terutama sewaktu ruang kosong persiapan pentas. Adam mengaku melakukan kesilapan paling besar apabila tidak berjaya menutup kesilapannya. Beliau harus belajar tentang bagaimana untuk menutup kelemahannya. Itu sebab intellectual power penting pada saat-saat tersebut. Bob terlupa lirik dan menurut Ramli MS, persembahan Bob sewaktu rehearsal tiga kali lebih baik daripada malam persembahan. Menurut Ramli MS, Kaer sedar yang beliau terlalu terbawa-bawa dengan emosinya. Senyumannya tidak ikhlas dan nampak dibuat-buat. Beliau harus kembalikan dirinya semula. Mas sedar yang masalah utamanya ialah pitching. Sayangnya masalah yang lebih besar bukan sekadar pitching tetapi silap key. Silap key adalah kesilapan yang lebih tinggi darjatnya dari pitching. Showmanship Mas bagus menurut Cikgu Linda Jasmine.

Sebelum sempat untuk memberikan komen kepada Farah, beliau kelihatan merajuk dan berlalu ke bilik belakang. Memang kelihatan agak panik semua Tenaga Pengajar. Mereka bertanyakan kepada Zahid dan Adam apa masalah yang dihadapi oleh Farah. Menurut mereka, Farah sememangnya takut untuk menghadapi komen-komen dari Tenaga Pengajar. Begitu juga dengan Kaer. Mereka berkali-kali diberitahu yang tujuan utama komen tersebut adalah untuk memberi kebaikan dan memperbaiki kelemahan mereka.

Keluar sahaja dari bilik, Farah kelihatan membawa sebuah kotak besar yang berisi dengan patung gergasi M&M bewarna hijau. Mereka menghadiahkan patung gergasi M&M tersebut untuk Ramli MS. Sebuah perancangan yang licik untuk mengambil hati Pengetua. Mereka sedar yang kesemua Tenaga Pengajar berada di dalam keadaan serius setelah melihat persembahan mereka, dan mereka menggunakan sedikit peluang tersebut untuk meredakan sedikit ketegangan mereka.

Lagu Baru
Kaer – Mentera Semerah Padi oleh M.Nasir
Adam – Kasih oleh Breory Marantika
Bob – Alhamdulillah oleh Too Phat & Yassin
Zahid – Semusim oleh Marcell
Linda – Syurga Idaman oleh Azizah Mohamad
Farah – Bebas Berlari oleh Nora
Mas – Yayadan oleh Datuk Sharifah Aini
Bonus
Party Like This oleh VE
Joget Mak Enon oleh Carefree
Joget Kenangan Manis oleh Sudirman
Joget Sindir Pesan oleh Black Dog Bone

Pandangan Pertama
Mentera Semerah Padi merupakan sebuah lagu yang agak sukar untuk Kaer. Kaer boleh mewarnakan lagu tersebut mengikut gayanya tetapi jangan keterlaluan. Lagu seperti lagu tersebut sememangnya tidak sesuai jika ada lenggok-lenggok R&B yang keterlaluan. Jika Kaer sudah berpeluang menunjukkan bakatnya dengan lagu Kenanganku, minggu ini Adam berpeluang dengan lagu Kasih oleh Broery Marantika. Adam boleh menggunakan kelebihan tariannya untuk lagu ini. Tarian untuk lagu ini lebih menonjolkan imej nakal dalam diri beliau. Bob menerima cabaran paling hebat minggu ini dengan lagu Alhamdulillah. Lagu ini memerlukan stamina yang paling jitu untuk mengekalkan momentum persembahan. Syurga Idaman ialah sebuah lagu yang agak mudah bagi Linda. Beliau harus memberikan perhatian kepada vokal dan gerak tarinya. Lagu Bebas Berlari memang sesuai dengan vokal Farah. Beliau harus membuktikan yang penampilan pentas dan showmanship beliau berjaya memikat penonton. Mesej lagu tersebut sesuai dengan Mas.

Perancangan Yang Terancang
Perancangan untuk memberikan hadiah kepada Pengetua Ramli MS telah dirancang dengan baik oleh para pelajar dan Cikgu Fatimah. Lakonan Farah memang menjadi. Berbeza dengan lakonannya sewaktu sambutan hari lahir Cikgu Linda Jasmine.

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger