Undilah

SULTANMUZAFFAR (26 Februari 2002 - sekarang)

Seorang blogger, pelayar internet, penyelam scuba dan penagih tegar televisyen dan Wii. Melihat seluruh dunia di laman blog menerusi kamera DSLR dan kacamata tebalnya (kadang-kadang kanta lekap).

Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.
Entri oleh sultanmuzaffar 06 June 2004

Akademi Fantasia IIAF2: Sekilas Pandang (Sesudah Tirai AF2)
oleh http://javardkent.blog-city.com/

Sepanjang hujung minggu lepas Javard berpeluang mengenali ke12 peserta AF2 dengan lebih baik lagi melalui Trek Selebriti dan Tirai AF. Puas hati jugak ah sebab dapat mengenali peserta dengan lebih mendalam dan dapat merubah persepsi awal javard.
Javard tidak menyenaraikan nama setiap peserta berdasarkan kedudukan sebaliknya setiap minggu Javard akan membahagikan mereka kepada tiga zon iaitu Zon Selamat, Zon Tengah dan Zon Bahaya.

ZON SELAMAT
Zon selamat ini selalunya menonjolkan kecemerlangan pelajar. Jikalau pelajar berjaya menonjolkan kelainan dan kehebatan, mereka akan di kategorikan di bawah kategori ini.

Linda
Bagi javard Linda adalah seorang peserta yang cemerlang. A Good package, good voice control dan boleh membawakan lagu yang berbahasa asing. Mungkin terlalu awal tapi Javard dapat rasakan dia antara early favourites. Kedudukan beliau di perkukuhkan lagi dengan sokongan Kampung beliau dan asal-usul beliau. Linda tak akan terkeluar minggu pertama.

Zahid
Mungkin ramai yang terkejut Zahid di letakkan sebagai Zon selamat tapi dalam rancangan Tirai, Zahid kelihatan bergaul dengan ramai peserta. Walaupun dia kelihatan urban, dia nampak seorang yang ikhlas nak menyanyi. Imej rapper beliau di sulami dengan pengalaman nasyid beliau mungkin works for the audience. Zahid belum buat orang benci beliau. segmen hos bersama Farah itu di lakukan beliau dengan baik.

ZON TENGAH
Kategori ini akan meliputi pelajar yang melakukan persembahan yang baik tetapi gagal menyerlah. Namun kedudukan pelajar selamat kerana ada peserta lain yang gagal memberikan yang terbaik.

Fitri
Javard mungkin akan categorize Fitri sebagai seorang metroseksual tetapi sebagai seorang fesyen designer, Fitri kelihatan agak selebet dari segi pakaian. Kerana ketidak kemasan itu, Fitri kelihatan terlalu normal dan gagal menyerlah minggu ini. Tapi saya rasa Fitri bukan di paras bahaya sebab glongan peminat beliau masih besar.Keistimewaan Fitri adalah his imej jadi beliau perlu tonjolkan imej itu.

Farah
Farah tak menyerlah sangat. This is good. Awal-awal ‘fly under the radar’. Jangan tunjuk berlagak sangat. Tapi ramai dah dengar suara dia yang agak merdu. Farah kena lebih menonjol sikit sebab takut Farah ni senang di lupakan.

Adam
Adam ni cool. An excellent rapper. Kalau dia dapat rap macam tu dalam AF, Kudsia Kahar memang akan salute diction beliau. Masih nampak malu-malu tapi ini bagus supaya orang tak benci.

selanjutnya di http://javardkent.blog-city.com/

Related Posts with Thumbnails

www.gua.com.my

sultanmuzaffar - entertainment blogger